8 Tips om een “Autoresponder” in te zetten en je inkomen te verhogen

Een autoresponder is een automatisch bericht als je iemand een e-mail stuurt.
Maar het is ook de naam van een mailsysteem dat automatisch e-mail nieuwsbrieven stuurt met een van tevoren opgestelde tekst.
Zo kun je vanaf moment van aanmelding, bv elke 2 weken automatisch een e-mail nieuwsbrief sturen.

email-cycleInzet binnen je bedrijf
Binnen bepaalde branches kan dit een succesvolle internet marketing tool zijn om klanten aan je te binden. Om ze scherp en enthousiast te maken. Ze regelmatig te voorzien van nieuwe informatie. Om jouw positie als expert te verstevigen. Om relaties ‘warm’ te houden. En nieuwe opdrachten binnen te krijgen.

1. Affiliate promoties
Zijn er producten in jouw branche, die je graag aan jouw lezers aanbeveelt?
Kijk of je affiliate van die producten kunt worden, zodat mensen vanuit jouw autoresponder een link kunnen volgen om het product aan te schaffen. Terwijl jij een percentage van de verkoop ontvangt.

2. Gratis mini cursus
Schrijf een minicursus.
Een reeks nieuwsbrieven, die de lezer elke week instrueert en een opdracht geeft.

3. Betaalde cursus
Veel bloggers hebben succesvol autoresponders ingezet, om een betaalde cursus aan te bieden.

4. De oude doos
Op den duur heb je een heel archief met zeer waardevolle artikelen geschreven. Maar een bezoeker van je website of blog zal die niet altijd kunnen vinden.
Met een autoresponder kun je een geïnteresseerde aan de hand nemen en bv wekelijks een van je mooie klassieke artikelen mailen.

5. Lanceer je eigen produkt elke dag opnieuw!
Stel je hebt een boek of een eBook geschreven.
Dan kun je prima een mini-promotie campagne bouwen mbv een autoresponder.
Bezoekers die zich aanmelden voor die (autoresponder) nieuwsbrief krijgen dagelijks kleine delen van je boek toe gemaild. En op dag 7 een aanbieding om het met korting aan te schaffen!

6. Upselling
Wanneer een klant eenmaal iets heeft gekocht bij je (bv een boek). Dan kun je wellicht die klant nog iets van dezelfde auteur verkopen!
Stuur bv automatisch een aantal weken na de aankoop een e-mail met korting bij aanschaf van een ander boek.

7. Laat zien wat je doet
Stel je bent een kunstschilder en je hebt een uitgebreid netwerk van mensen die schilderijen hebben gekocht of die geïnteresseert zijn in je werk. Stuur al die mensen dan maandelijks een mail met een van je werken, de tussenstappen en het verhaal erachter.
Dit zorgt ervoor dat je je actief blijft presenteren als een succesvol gevierd meester schilder!

8. Klantenbinding
Stel je bent slager. Vraag aan je klanten hun e-mail adres achter te laten, omdat je ze een recept wilt opsturen.
Vervolgens stuur je ‘s avonds een recept (dat je al klaar had staan) met het vlees dat de klant kocht die dag.
En vanaf die dag stuurt het autoresponder systeem automatisch elke week een nieuw recept. Een recept met ander vlees…
Op deze manier zorgt deze slager voor naamsbekendheid, hij verstevigd zijn relatie met de klanten en geeft hen redenen om terug te komen!

 

Meerdere autoresponders?
Je kunt op deze manier natuurlijk ook verschillende autoresponder tactieken naast elkaar laten draaien!
Krijg je al ideeën, begint het te bruisen?
Schrijf jouw ideeën of vragen hoe je jouw product met een autoresponder in de markt kunt zetten hieronder op!

Veel succes en inspiratie,
Patrick Roelofs

2 gedachten over “8 Tips om een “Autoresponder” in te zetten en je inkomen te verhogen

  1. Mooi artikel Patrick, met zeer bruikbare adviezen voor de praktijk! Omdat veel ondernemers en vooral ZZP’ers (!) worstelen met het effectief systematiseren van hun malings ligt hier een heel terrein braak. Op naar nog meer succes!

  2. Roeland,
    Het is een jungle!
    Ik ben fulltime bezig met websites bouwen en internet marketing. En voor mij is het al bijna niet bij te houden. Hoe moet je dit dan bijhouden als je minder tijd tot je beschikking hebt?
    Dat is een van de insteken van deze blog!
    Makkelijk leesbare, toegankelijke artikelen. Waardoor de lezer in 5 minuten weer helemaal uptodate is. En in ieder geval op de hoogte is van de mogelijkheden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>