Online marketing is onontbeerlijk om te overleven

Wat veel ondernemers en ZZP’ers zich nog niet realiseren, is het feit dat online marketing onontbeerlijk is om te overleven.
De oude marketing methodes zoals flyers, advertenties en TV-reclames zijn niet meer succesvol. Een consument skipt de TV-reclame en bepaalt zelf op welk tijdstip hij informatie zoekt. Zelfs mijn moeder doet in etapes haar afwas, tijdens de reclames (haha).
De basis van elke marketing campagne is een goede website.

Wat is nu precies een ‘goede’ website?

  • Is dat een website die jij mooi vindt?
  • Of een website die de bevriende grafisch ontwerper mooi vindt?
  • Een website die het neefje heeft gebouwd met de allerlaatste gratis technieken?

Nee!
Een goede website is een website die jouw doelgroep aanspreekt!
Een website die converteert!

Volgens wiki:
Conversie is de omzetting van bezoek aan een website naar een bepaald conversiedoel. Het gaat meestal om een bestelling of betaling, maar kan ook een aanmelding voor een nieuwsbrief of registratie als gebruiker betreffen.

Conversie volgens het AIDA model

aida-modelAIDA is een klassiek marketing model dat je helpt te visualiseren welke fases een klant doorloopt voordat deze tot een aankoop overgaat.

  • Attention
    Ten eerste moet de aandacht van de potentiële klant worden getrokken. Het doel van de communicatie is de aandacht van de consument te krijgen.
  • Interest
    Belangstelling is de tweede stap in het model.
    Het doel is om de consument te wijzen op de positieve aspecten van het product of merk. De consument moet geïnteresseerd raken.
  • Desire
    Drang, verlangen of voorkeur is de derde stap.
    In deze stap wordt de interesse omgezet in een verlangen of voorkeur voor het product.
  • Action
    Actie is de laatste fase van het AIDA-model.
    Het doel van deze fase is de consument te bewegen het product te kopen.
    De consument moet de gelegenheid hebben om actie te ondernemen om het product te bemachtigen.

In de online marketing is een eigen website onontbeerlijk

Koppel aan je website een mailing lijst en dan ontstaat er al een kleine online marketing machine!
Maar laten we beginnen met stap 1,  een goede website.
Wil je in 5 stappen controleren of jouw website klaar is om te gaan converteren?

Download dan hier gratis het eBook.








Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>