Website menu overwegingen

Veel websites die je bezoekt hebben een grote kluwen aan informatie.
Onoverzichtelijk verdeeld over een enorm menu.
Wij maken de basis extreem eenvoudig
• Wie ben jij?
• Wat biedt je aan dat de bezoeker verder helpt?
• En hoe maakt een bezoeker contact met jou?
Dus 3 pagina’s is genoeg?

Eeeeeeehhhhhhhhhhh, nee…

Het hoofdmenu van een website bestaat idealiterterrible-menu uit 5 tot 6 menu-items.
Gebruikt u er meer, dan blijkt uit onderzoek, dat veel bezoekers het zicht over de website verliezen. Dus 6 items in je menu kan een bezoeker met één oogopslag overzien. Maar staat er eentje meer bij, dan is het overzicht weg en moet een bezoeker elke keer weer het menu doornemen naar de opties.

1. HOME

Je kunt het weglaten, of een andere naam geven.
Maar een bezoeker is zo gewend aan dit houvast…
Maak een homepagina die in één oogopslag deze 3 aspecten toont:
- Wie ben jij;
- Wat biedt je aan;
- Wat maakt jou uniek.

2. Producten en diensten

Daarna komt er in het menu een tweede item waar je je producten kunt laten zien.
Heb je heel veel producten?
Toon dan alleen je bestsellers? Verdien je immers niet 80% met slechts 20% van jouw producten?
Een menu verdelen we in een hoofdmenu en een submenu.
Het hoofdmenu is altijd en overal op de website op dezelfde plaats zichtbaar (geeft een bezoeker hoevast), de submenu’s klappen uit wanneer u er met de muis overheen hovered.

3. Blog

Je wilt regelmatig nieuwe content op de website kwijt
- Ten eerste om ervoor te zorgen dat google regelmatig een bezoek brengt (hoe vaker je dingen verandert, hoe vaker google langskomt).
- Maar je wilt ook de bezoeker laten zien dat jij de laatste ontwikkelingen bijhoudt, of laten
zien wat jouw specialistische visie is op jouw diensten.
De ideale vorm is een blog of laatste nieuws pagina.
- Google is gek op waardevolle inhoud die regelmatig veranderd. Het levert je een betere vindbaarheid op!

4. Wie

Op de pagina ‘wie zijn wij’ presenteer je jezelf.
Wie ben jij, wat voor opleidingen heb je gevolgd, achtergrond, levenservaringen.
Heb je een bedrijf, vertel dan alles over de historie, de medewerkers, de visie.

5. Tot slot een contact pagina

Volgens de nederlandse wet ben je als ondernemer verplicht je btw en je zakelijke
bankrekening nummer te vermelden op de website.
Nu is daar geen controle op, maar het straalt meer professionaliteit uit wanneer je netjes alle bedrijfsgegevens bij elkaar zet.
Aan de slag om een mooi helder menu te maken.
Zodat een bezoeker van jouw website snel de weg kan vinden naar de informatie waar hij naar op zoek is!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>